Виплати Фонду соціального страхування: нові порядки, зміни з 1 жовтня 2018.

25.09.2018

В липні  2018 року ФСС затвердив три постанови, котрі змінять порядок виплат коштів Фондом:

1. Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затверджений постановою ФСС від 19.07.2018 р. №11;

2. Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою ФСС від 19.07.2018 р. №12.

3. Оновлене Положення про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затверджене постановою ФСС від 19.07.2018 р. №13.

Починаючи з 27.07.2018 р. (з дати оприлюднення)  роботу комісії  (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності регулює  Положення №13. Залишилось незмінним:

1. Кількість уповноважених осіб, які вирішують питання з соцстрахування працівників, залежить від розміру підприємства, його організаційної структури та кількості працівників.

2. Як і раніше, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення, а саме:  допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);  допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання і передає його роботодавцю для проведення виплат, здійснення розрахунків тощо.

Фінансування внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання , як і було, не розглядатиметься на засіданнях комісії (уповноваженого) з соціального страхування і не зазначатиметься у їх протоколах.

Також комісія (уповноважений) із соцстрахування розглядає підстави та правильність видачі листка непрацездатності, перевіряє наявність необхідних реквізитів (підписів лікарів, печатки закладу охорони здоров’я тощо).Рішення про призначення (часткове призначення) чи відмову в наданні допомоги оформлюють у вигляді протоколу.                                                                                                                                 У Порядку №12 з’явилися норми щодо фінансування ФСС потерпілих на виробництві, передбачені абз. 4 ч. 3 ст. 42 Закону №1105. Тобто документ, який раніше стосувався лише виплат від ФСС з ТВП, розширили за рахунок виплат, які раніше призначав ФCC НВВ.,  адже ці виплати призначаються з єдиного джерела — Фонду соціального страхування.                                                                                                                                 Утім, Порядок №24, який досі регулював призначення виплат особам, потерпілим від нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, не зникне без згадки. На його основі  розроблено Порядок №11, теж приведений у відповідність до Закону №1105. Обидва нові порядки пов’язали між собою. Зокрема, в Порядку №11 зазначається, що у разі виникнення обставин для надання виплат внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання вони призначаються відповідно до Порядку №12. Порядок №11 вже не містить спеціальної форми бланка заяви-розрахунку для отримання фінансування внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. Окремої форми  заяви вже не має! Щоб отримати фінансування від ФСС за такими страховими випадками, необхідно подавати заяву-розрахунок, форму якої  встановлено додатком 1 до Порядку №12.

Також п. 9 Порядку №12 передбачено, що виплати потерпілим на виробництві здійснюються після надходження коштів від ФСС у найближчий строк, установлений для виплати зарплати.

З 01.10.2018 р. фінансування виплат та допомог від ФСС надаватиметься за однаковою формою заяви-розрахунку (незалежно від причини страхового випадку). Все той же додаток 1 до Порядку №12. Оформлена заява-розрахунок може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису , або в паперовому вигляді .                                                                                                                                                    

Для подання заяви-розрахунку чітко встановлено строк — не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією (уповноваженим) із соцстрахування рішення про виплату допомоги. А зазначена комісія (уповноважений) зобов’язані своєчасність такої подачі проконтролювати.

Строк розгляду заяви-розрахунку органами ФСС – 10 робочих днів. До того ж ФСС зможе надсилати страхувальнику запит на уточнення інформації за потреби. А в разі виявлення помилок такі заяви-розрахунки будуть надсилатися на доопрацювання. Після виправлення заяви-розрахунки треба буде повторно надсилати до ФСС.                               Нове в Порядку №12 це вимога, якої раніше не було. – з 01.10.2018 р.: після проведення виплат за рахунок коштів Фонду страхувальник повинен буде надсилати повідомлення за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку №12  Це нова вимога, але форма повідомлення досить проста, заповнюватиметься за змістом граф та рядків.

Подати повідомлення можна буде як у паперовій формі (особисто або поштою), так і в формі електронного документа (з електронними цифровими підписами керівника і головного бухгалтера, за наявності).   Повідомлення може бути надіслано у зручний для страхувальника час, але не пізніше завершення місяця з дня проведення виплат застрахованим особам.

Якщо повідомлення не буде надіслано протягом трьох місяців, робочі органи  ФСС проводитимуть  перевірку щодо використання страхувальником цих коштів .

Як і раніше, Порядок №12 вимагає невикористані страхові кошти протягом трьох робочих днів повернути на рахунок робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, з якого надійшло фінансування, та листом надіслати обґрунтоване пояснення причин повернення коштів.У разі виявлення страхувальником помилок при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року) надлишково нараховані та виплачені кошти також повертаються страхувальником до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення та одночасно надсилається обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів з детальним змістом помилки, обов’язково зазначивши: код ЄДРПОУ; реєстраційний номер; назву страхувальника; вхідний номер та дату заяви-розрахунку; серію та номер листка непрацездатності; П. I. Б. застрахованої особи.  Лист має бути підписаний керівником і бухгалтером (за наявності посади) та завірений печаткою.

У разі встановлення страхувальником недоплати за листком непрацездатності сума (дні за наявності) відображається у заяві-розрахунку окремим рядком із зазначенням всіх необхідних реквізитів листка непрацездатності, який необхідно додатково оплатити.

Gorodishe2
дія центрів 1 1
Covid19b

АРХІВ НОВИН

Історія